söndag 26 maj 2013

Sommarfighten är slut...

Ni som följer mig någorlunda frekvent vet att jag i Februari startade en Sommarfight med ett gäng härliga tjejer. Detta ordnades av min fantastiska coach Betty och hennes företag "the B-room".
Upplägget var att vi alla skulle hitta målsättningar som vi ville uppnå mellan första februari till sista maj. Vi skulle därefter träna ett pass ihop i veckan, peppas, inspireras och all resterande träning fick man själv se till att den blev av. Men för mig som redan var en del av Bettys gäng så var det naturligt att fortsätta träna hos henne.
Vid starten så mätte vi oss och gjorde ett styrketest.

Min resa började tyvärr inte direkt då jag var fast i diverse förkylningar och halsont som höll i sig mer eller mindre i två månader. MEN jag är inte den som ger upp i första taget så när jag kände att jag började bli frisk så var det full rulle.

Eftersom muskler är en färskvara så hade jag förlorat en massa styrka på dessa två månader. Jag gjorde dock ett maxtest där jag testade min styrka i slutet på mars och så här såg det ut.

Jägarvila i 3 min 7 sekunder
Armhävningar på tå 9 st
Chins med gummiband 10 stycken
Planka hann jag inte med
Dips hann jag inte med

Nu två månader senare så har jag haft följande utveckling
Jägarvila 4 min 7 sekunder (hade kunnat sitta längre men jag kände inte motivation nog)
Armhävningar på tå 27 st
Chins med samma gummiband 40 stycken
planka 3.6 min
dips på räcke 27 styck

Jag har även mätt min kropp och så här ser utvecklingen ut:

Vid start--> i mål


Axlar: 102 cm --> 100 cm
Höger överarm: 30 cm --> 28,5 
Höger biceps spänd: 30 cm  --> 31,5
Midja: 85 cm --> 78,5 cm
Rumpa: 105,5 cm--> 101 cm
Höger lår: 61 cm--> 54,5 cm


Jag har i genomsnitt tränat ca 3-4 pass i veckan och givetvis satsat massor på kosten. MEN jag har även ätit god mat, godis ibland och unnat mig vid rätt tillfällen.


Nu tänkte jag verkligen bjuda på mig själv och visa min resa som jag har gått igenom i bilder sen jag fick min yngsta dotter
Jag hoppas att det kan ge pepp och boosta någon att ta tag i sitt liv och faktiskt inse att det funkar. Man måste bara närma sig det i små portioner och ta emot med öppna armar. Hitta glädjen och gör det på ditt sätt. Men gärna i grupp så att man får pepp och motivation när det tryter och man bara vill ligga kvar i soffan.
Våga utmana dig själv och våga stiga ur komfortzonen- du kommer inte ångra dig

Den här före och efterbilden är bara en del av sommarfighten. Jag har dock gjort en resa på nästan två år och den vill jag visa.


En klassisk före och efter bild. Efterbilden är dock ifrån mitten av sommarfigten. Men ändå!



Här har vi många tjejers problemområde efter att vi har fått barn. Visste du att du förlorar kontakten med din rumpa i slutet av graviditeten? Se till att hitta den snabbt efteråt så att inte du får en ledsen rumpa. 


Min resa tar inte slut här. Nu är det dags för nya utmaningar, nu hoppar vi upp en nivå till. Bara för att se om det går och hur svårt det är... Stay tuned!

Jag är så nöjd att jag hoppat på sommarfighten, dels för alla härliga tjejer och dels för att jag är så nöjd med hela upplägget från en av de bästa coacherna ever. Jag kan varmt rekommendera Betty både för individuell coachning och gruppträning. Du får en lyhördhet för dig och mer än det lilla extra!!!
Nu har hon precis dragit igång en ny utmaning med lite mindre grupper för dig som har svårt att komma igång med träning och vill hitta träningsglädjen.
Om ni är intresserade eller nyfikna så bara fråga eller gå in på hennes sida som jag länkat ovan.

Ha en härlig dag!

Kram




3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är och vilken skillnad på bilderna! Heja heja! Kram Ewa

Erika sa...

Men jäklar i havet vilken skillnad!! Du är GRYM bruden!! KRAMOPUSS!

Erika sa...

Men jäklar i havet vilken skillnad!! Du är GRYM bruden!! KRAMOPUSS!

Bloggarkiv